9.9.12

Genbrugsguld


Eller genbrugsguld er det vel ikke det hele, men jeg synes det var nogle helt fantastiske fund jeg gjorde på bagagerumsloppemarkedet denne gang. 
 
#1: En hel ny rulle vintagetapet, som skal bruges til et lille skab til børneværelset.
#2: Den hæklede elefant stod sammen med andre lige så fine hæklerier. Jeg blev nødt til at få denne med hjem til en barselsgave.
#3: Gamle facadebokstaver
#4-5: Ofte har jeg beundret Christina Rhodes lækre børnetøj i liberty stof. Så da jeg fandt en tunika og tullebukser i kusine Klara størrelse kom det med hjem sammen med en t-shirt kjole fra Milibe til hende. Jeg ville ønske, at det havde været i pigernes størrelse, men det var for godt til at lade ligge.
#4: Et lille metalskilt som jeg fik at søde Ida, der havde stand sammen med Malene, (som jeg købte to dele tøj af, som jeg havde fornøjelsen af at møde for første gang).
#5: Smukke træhuse i mørk træsort
#6: Og lige så smuk ugle-efterligning fra samme sælger.
#7-8 : Min Hay sættekasse fik jeg op igen i sommerferien og det var sådan lidt et tilfældigt "rend-sammen" af ting, som jeg kunne finde i gemmerne. Efter lopperierne er kommet til synes jeg det ser så fint ud. Stilmæssigt synes jeg også det passer rigtig godt med billederne, der også hænger på badeværelset.
 
Nå ja, og så fik Ingrid en dukkestol i metal til cyklen og et par Bratz dukker med tøj og dims til. Hun synes nemlig også, at det er hyggeligt at få en ting på loppemarked.
 
Normalt finder jeg kun en ting eller to, men heldet var virkelig med mig i dag.  - og så fik jeg hele herligheden for under 500 kroner!    

35 kommentarer:

  1. den ugle er godt nok fin:) den ligner de "rigtige" ret meget og skøn farve den har på hovedet:)

    det tapet er godt nok oz fedt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den ser helt perfekt ud. Ganske vist er jeg mest til originaler, men til 40 kroner er jeg en svag sjæl!

      Tapetet tror jeg bliver rigtig fint sammen med det bourdeux-lilla maling jeg har til skabet. :) Synes det er rigtig fint og meget tøset.

      Slet
  2. Wauw Maiken, sikke lækre sager du kunne få for under 500,-! Er dybt forelsket i Mor-skiltet. Suk!

    KH Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, jeg begriber heller ikke helt mit held. Kombineret med lidt købmandsskab (læs: prutte-om-priser) er det ret utroligt at jeg kunne få alt dette til den pris. Mor-skiltet er også så fint, men det fik jeg nu af Ida. :) Hun har i øvrigt en masse bokstaver (ikke ord) stadigvæk, hvis du skal have noget lidt i den dur?

      Slet
    2. Det må siges at være en god kræmmerdag for dig. :-)

      Skal jeg bare sende Ida en mail? Eller hvor sælger hun dem? Kunne jo godt være der var noget jeg lige mangler. ;-)

      Slet
    3. Send mig en mail på idaemilie84@hotmail.com så jeg kan jeg sende dig et billede, så du kan få et indtryk af bogstaverne :)

      Slet
    4. Haha, der var du hurtig på aftrækkeren, Ida. :D

      Slet
  3. Hvor står dine køb fint der i sættekassen!

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Enig. Og det bedste er at jeg fik en hel rulle for 30 kroner. :)

      Slet
  5. Uha dejlige sager Maiken, helt bestemt guld:) - jeg er VILD med det lille mor-skilt, nøj hvor er det sødt og fint, meget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Absolut guld. Det er også ekstra hyggeligt med et mor-skilt når man selv er det. :) Karsten synes vist bare det var lidt mærkeligt med et mor-skilt. :D

      Slet
  6. Virkelig flotte ting du har fået købt :-) Hvor er uglen og de små huse købt henne? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det hele er købt på bagagerumsloppemarked i Aalborg (Skalborg), hvor det er private som sælger ud fra lofter, kældre, klædeskab, børneværelse, køkken og hjemmegjorte ting. Så der er ofte virkelig gode ting at købe.

      Jeg fik desværre ikke sælgerens navn eller kontaktoplysninger, hvilket jeg ærgrer mig over. Både fordi han sagde at de lavede ting på bestilling, at jeg gerne ville anbefale dem og der jeg gerne vil have købt mere til gaver. Jeg købte både huse, ugler, facadebokstaver og den hæklede elefant hos dem - og jeg kunne sagtens have købt mere!

      Slet
    2. Øv der er langt fra Odense til Aalborg! De er nemlig super fine, og sikkert billigere end originalerne ? :-)

      Slet
    3. Uglen koster en tiendedel af originalen, altså 40 kroner. Så meget billigere, men til gengæld jo altså heller ikke originalen.:-)

      Jeg skal nok give et prej på blive bloggen hvis jeg møder dem igen. Så vidt jeg kan forstå ville han gerne lave på bestilling, så mon ikke også han vil sende mod merbetaling? :-)

      Slet
  7. Lækre sager, der er bare ikke noget som en god loppetur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes altså også du var vildt heldig med den daybed. Vi må have loppe-heldet med os i disse dage. Det er bare lykkedes dig at få det gratis. ;)

      Slet
  8. Hold OP nogle lækre fund, du har gjordt dig - er helt vild med uglen og de mørke huse... hvem laver mon de ting? Står perfekt i hay sættekassen også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget begejstret. Som jeg svarede længere oppe er det en privat sælger, og ser jeg dem igen på bagagerumsmarkedet skal jeg nok sørge for at få kontaktoplysninger, da de har mange fine ting og noget laves på bestilling. :)

      Slet
  9. PS. tapetet glemte jeg helt at kommentere, men det er jo næsten det skønneste af dine fund. Er MISUNDELIG! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, jeg fortryder altså også helt, at jeg ikke købte rulle nummer to for så ville jeg have haft mulighed for at tapesere en lille væg, hvis jeg ville. Det var nogle dumme 30 kroner at spare.

      Tapetet er meget fint og med det bourdeux/lilla maling jeg har (fra et kuldsejlet projekt) er det helt perfekt til det lille skab jeg (endelig) skal have malet. :)

      Slet
    2. Der var btw også noget småtblomstret gult tapet, som også var sødt, men ikke helt lige så fint. Jeg er kun i begrænset omfang på retro-blomst bølgen, så derfor lod jeg det ligge. :)

      Slet
  10. wauw det kan man da kalde en god loppedag, virkelig virkelig lækre sager du har fået med dig hjem...

    Det passer super smukt ind i den sættekasse..... Som jeg forøvrigt er meget vild med....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise. Det var også en rigtig god loppedag. Faktisk den bedste nogensinde.

      Sættekassen har ventet rigtig lang tid på at komme op (over to omgange!) fordi vi lige skulle forhandle placering. Men jeg synes den er SÅ flot og er glad for både den - og nu indhold. :)

      Slet
  11. Hej Maiken
    Jeg købte en rulle magen til i går på samme marked. Lidt sjovt.
    Hilsen Skrivebordssælgeren : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg skulle lige have vendt den en gang med skrivebordssælgeren. :D Er enormt glad for skrivebordet, og det står så fint i stuen. Bordpladen blev virkelig pæn efter en gang behandling, så jeg er glad for mit køb. :)

      Du har nok fået den anden rulle, som hun havde i bilen. Ærgrer mig næsten helt over at jeg kun købte den ene rulle, men den andet fandt jo også en glad ejer så. Hvad skal du bruge det til? :)

      Slet
    2. Vi må jo i øvrigt have samme gode smag. ;)

      Slet
  12. Ja den gode smag deler vi. Godt at bordet har fået et hjem hvor det kommer til sin ret.

    Ja lige nu er jeg bare ovenud lykkelig for mit meget skønne køb. En dag kommer det helt perfekte projekt, nok til min yngste pige, da den ældste synes det er grimt! Forstår det ikke : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det kan være vanskeligt at forstå.:-)

      Slet
  13. Hyggeligt at hilse på dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde, Malene. Håber der er mere tid næste gang.:-)

      Slet