2.10.13

Anmeldelse: Huawei Ascend P6


Det har virkelig været en appelsin i min tuban at få lov til at teste Huaweis smartphone, når nu min arve-telefon ovenikøbet havde smadret skærm efter mødet med asfalten. Hvad synes jeg så om den?

Ligesom scorelinjen "You had me at hallo" så vinder Huawei virkelig på et godt førstehåndsindtryk. Produktet er pakket sirligt ind i helt næsten grafisk hvidt look. Og telefonen i sig selv synes jeg er elegant i sin enkelthed. Der er ingen tvivl om hvor inspiration til både emballage og produktdesign kommer fra, men Apple er jo absolut ikke den værste at efterligne designmæssigt.

Den medfølgende brugsvejledning omfatter kun den strengt nødvendige information til at komme i gang, men det er egentlig okay, for jeg læser den alligevel aldrig til ende, der er henvisning til en online guide og telefonen er intuitiv nem at opsætte og navigere rundt i.

Telefonen er stor. Meget stor. Faktisk er jeg lidt splittet omkring størrelsen af telefonen. Måske er det et spørgsmål om vane, men jeg synes den fylder meget i hånden, og den kan næsten ikke være i lommen. Men det har samtidigt også den fordel, at skærmen jo er dejligt stor. Jeg bruger flittigt telefonen til at surfe på nettet, læse blogs og instagram - og dér er det virkelig fedt med en stor skærm. Tilsvarende er telefonen ultratynd, og skulle være den tyndeste på markedet. Det har jeg egentlig ikke så mange holdninger til, bortset fra at det får telefonen til at se elegant ud.

Jeg er ret begejstret for, at der med smartphonen medfølger et silikone (tror jeg det er) cover. Fordi jeg er så fummelfingret og smadrede som sagt forrige mobilskærm, så satser jeg benhårdt på, at det ikke sker igen med coveret på. På billederne kan smartphonen spottes både med og uden cover.

Selve måden at sd-kortet og sim-kortet skal indsættes synes jeg virker lidt skrøbelig. Men igen, metoden er præcis den samme som andre smartphones på markedet, så en egentlig ulempe kan man vel ikke kalde det. Dog skal man lige være opmærksom på størrelsen af sim-kortet. Jeg har været nødt til at bestille nyt sim-kort, da der skal anvendes et mikro sim-kort til telefonen, hvilket mit gamle ikke havde. Det har givet noget ventetid for at få telefonen i brug, da størrelsen af sim-kort der skal anvendes varierer fra telefon til telefon.

Jeg havde ALDRIG hørt om mærket Huawei før, så jeg googlede lidt på mærket før jeg modtog telefonen. Det er et kinesisk mærke, som skulle være verdens niende største mobiltelefon producent. Prismæssigt ligger telefonen i midterklassen for smartphones, og ud fra mine lægmandsbetragtninger så synes jeg faktisk, der er meget value for money. Det er lækkert design, god brugervenlighed og kameraet tager glimrende billeder.

Til de teknik-kyndige har jeg fundet et review af Huawei Ascend P6 lige her og lidt dansk produktinfo her.

Nå, men for at det ikke kun skal omhandle min appelsin i turbanen, så kan I glæde jer - for der bliver nemlig udloddet en tilsvarende Huawei smartphone til jer! Det kommer senere i dag. :)

Indlægget er sponsoreret.
Jeg har modtaget produktet for at teste det.

2 kommentarer:

  1. Hold nu op hvor er den pæn! - og enkel! - og elegant! En af vores venner har lige købt samme mærke og selv Anders som er inkarneret Appel-fan måtte overgi' sig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis. :) Jeg er i hvert fald ret begejstret for den, og synes den har høj lækkerhedsfaktor. De små minusser jeg kan finde ved telefonen opvejes klart af alle plusserne. :)

      Imponerende at Anders måtte overgive sig. ;)

      Slet